Thursday 26 April 2012

Kita Bunuh Potensi Diri


Mungkin ramai di antara kita tidak menyedari dalam diam dan dalam perkataan kita selalu membunuh potensi diri kita sendiri.



"..bahasa English susah la, aku mustahil nak faham.. otak aku dah karat..."

"..aku tak mungkin boleh jadi orang KAYA..."

"..SOLAT ? tunggulah aku sampai 'seru' (dapat hidayah) nanti..."

"..aku tak pandai macam kau..."

 


Jika kita pernah berkata sedemikian, ini bermakna kita telah membunuh POTENSI HEBAT diri kita.
Setiap fikiran negatif akan menghalang kejayaan kita.


Jauhilah fikiran negatif...


Tanamkan fikiran POSITIF  setiap masa dalam diam dan perkataan.




"...bahasa English sebenarnya senang je, cuma perlu kuasai 'grammar'.."

"..aku boleh jadi KAYA...InsyaALLAH..."

"...SOLAT ? Buat je, InsyaALLAH... ALLAH akan mudahkan.."

"..aku pun boleh pandai walaupun tak sepandai dia.."







Salam Sukses,
Najib Motivator
27-04-12



No comments:

Post a Comment